کاربرد عملی ، خلاصه و نیاز های پژوهشی الیاف طبیعی

کاربرد عملی ، خلاصه و نیاز های پژوهشی الیاف طبیعی

کاربردهای عملی

در آفریقا ، بتن مسلح با الیاف سیزال به طور گسترده ای برای ساخت کاشی های سقف ، ورق های راه راه ، لوله ها ، سیلوها و مخازن گاز و آب مورد استفاده قرار گرفته است.از ملات و سیمان با الیاف تقویت شده چمن فیل در زامبیا برای ساخت خانه های کم هزینه استفاده می شود ، در حالی که الیاف چوب و سیزال برای ساخت پوشش پانل کامپوزیت سیمان ، لبه های جلو ، پایه ها و عایق صدا و آتش استفاده می شود.

سیمان تقویت شده با الیاف کاغذ کرافت کاربردهای عمده تجاری در ساخت ورق های مسطح و موجدار ، لوله های بدون فشار ، گودال کابل و خمیر سیمان تقویت شده با الیاف بیرونی یا محصولات ملات برای باغبانی پیدا کرده است. دوام این محصولات در مواجهه با فضای باز با تقریباً 10 سال استفاده تجاری از این مواد ثابت شده است.

 خلاصه

از مواد تقویت کننده موجود در طبیعت می توان به عنوان تقویت کننده در بتن سیمان پرتلند استفاده کرد. بتن مسلح با الیاف طبیعی برای ساخت و سازهای کم هزینه مناسب است که برای کشورهای در حال توسعه بسیار مطلوب است. برای محققان ، مهندسان طراح و صنعت ساختمان مهم است که با جدیت استفاده از مواد محلی را دنبال کنند. برای راه حل های مهندسی اقتصادی برای مشکلات مختلف ، بتن مسلح با الیاف طبیعی یک گزینه مناسب ارائه می دهد که باید به طور کامل مورد بررسی و بهره برداری قرار گیرد.

الیاف چوب حاصل از فرآیند کرافت دارای نسبت های عملکرد و هزینه بسیار مطلوبی هستند و در تولید محصولات سیمان ورق نازک ، مانند صفحات تخت و موجدار و لوله های غیر فشار ، با موفقیت جایگزین آزبست شده اند.

 نیازهای پژوهشی
دوام و عملکرد سیمان تقویت شده با الیاف طبیعی فرآوری شده بهتر از FRC ساخته شده با الیاف فرآوری نشده مستند است. در حالی که به نظر می رسد مقاومت و مدول الاستیک محصولات سیمانی تقویت شده با الیاف طبیعی فرآوری شده (به عنوان مثال ، تفاله کرافت) در اثر هوازدگی افزایش می یابد ، تحقیقات بیشتری در مورد پتانسیل تردی در معرض برخی از محیط های تهاجمی مورد نیاز است.

دوام و حساسیت به رطوبت الیاف طبیعی فرآوری نشده از جنبه های مهم این کامپوزیت ها است که باید بیشتر بررسی شود. برای درک کامل مکانیزمهایی که بوسیله آنها رطوبت و محیطهای تهاجمی مکانیسمهای خرابی را تغییر می دهند و بنابراین بر ویژگیهای مقاومت و مقاومت مقاومت در برابر کامپوزیتهای تقویت شده با الیاف طبیعی مورد نیاز است ، لازم است. پتانسیل های تصفیه ماتریس های سیمانی در کامپوزیت های سلولز - سیمان برای بهبود ویژگی های دوام نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد. این تصفیه ها ممکن است مربوط به کاهش قلیائیت و نفوذ پذیری ماتریس باشد.

مرجع
ACI544.1R-96, "State of The Art Report on The Fiber Reinforced Concrete

دوستانتان را به خواندن این مطلب دعوت کنید:

نظر خود را ارسال کنید