الیاف پلی پروپیلن (Polypropylene)

الیاف پلی پروپیلن (Polypropylene)

الیاف پلی پروپیلن (Polypropylene)

الیاف فرم تک رشته ای در یک فرآیند اکستروژن تولید می شوند که در آن مواد از طریق قالب مقطع دایره ای داغ کشیده می شوند ، و در آن واحد تعدادی رشته پیوسته تولید می شود که به آن بکسل می گویند.

الیاف پلی پروپیلن فیبریله محصول فرآیند اکستروژن است که در آن قالب مستطیل است. ورقه های فیلم پلی پروپیلن به صورت طولی به صورت نوارهایی با عرض برابر بریده می شوند. برای دستیابی به الگوی مشبک ، نوار از طریق مکانیکی با چرخ پین طرح دار یا تکنیک فیلم اسپلیت فیبریله می شود تا شبکه های فیبریل اصلی و متقاطع تولید شود. در بعضی موارد ، نوار فیبریلاته قبل از برش تابیده می شود تا دهانه بسته نرم افزاری افزایش یابد. الیافی که به این ترتیب تولید می شوند ، پلی پروپیلن فیبریله دار ، هم ریز نامیده می شوند و در طول دلخواه بریده می شوند .

خصوصیات انتخاب شده الیاف پلی پروپیلن در جدول 4.1 نشان داده شده است. پلی پروپیلن آبگریز است ، به این معنی که آب را جذب نمی کند. انتظار نمی رود که الیاف پلی پروپیلن به طور شیمیایی در یک ماتریس بتن به هم متصل شوند ، اما نشان داده شده است که اتصال با تعامل مکانیکی اتفاق می افتد . الیاف پلی پروپیلن از رزین پلی پروپیلن هموپلیمر تولید می شوند. نقطه ذوب و مدول الاستیک ، که نسبت به بسیاری دیگر از انواع فیبر کم است ، ممکن است محدودیتهایی در فرآیندهای خاص مانند اتوکلاو باشد . با این حال ، تولیدکنندگان محصولات نسوز از الیاف پلی پروپیلن برای تقویت مقاومت اولیه و از بین رفتن آنها در دمای بالا استفاده می کنند ، سیستم "کانال های تسکین دهنده" را برای استفاده در کنترل تغییرات حرارتی و رطوبت فراهم می کنند.



بتن مسلح با الیاف پلی پروپیلن

داده های آزمون برای کامپوزیت های حاوی الیاف پلی پروپیلن با درصد حجمی از 0.1 تا 10.0 درصد جمع آوری شده است. خصوصیات ماده این کامپوزیت ها بسیار متفاوت است و تحت تأثیر حجم الیاف ، هندسه الیاف ، روش تولید و ترکیب ماتریس قرار می گیرد. این برای همه انواع الیاف مصنوعی صدق می کند.

مرجع
ACI544.1R-96, "State of The Art Report on The Fiber Reinforced Concrete

دوستانتان را به خواندن این مطلب دعوت کنید:

نظر خود را ارسال کنید